Strategie pozycjonowania witryny

Każdy, kto posiada swoją stronę internetową wcześniej czy później będzie zmuszony do jej promocji w sieci. Większość z Państwa na pewno słyszało o pozycjonowaniu strony www w Google. Niestety w Internecie jest wiele sprzecznych informacji, które mogą wprowadzać pewną niejasność, a tym samym obawę przed tą formą reklamy.

 

Co to jest pozycjonowanie strony internetowej?

 

Pozycjonowanie polega na stopniowym podnoszeniu jej pozycji w wyszukiwarkach. Obecnie 90% rynku należy go Google, dlatego należy się skupić wyłącznie na tej wyszukiwarce. Zabiegi, które powinny zostać dokonane, należy wprowadzać stopniowo i systematycznie. Wtedy wyniki pozycjonowania będą stabilne.

 

Jaka oferta będzie dla mnie odpowiednia?

 

W sieci krąży wiele ofert. Różne firmy stosują odpowiednie chwyty marketingowe, które mają podkreślić wyjątkowość ich oferty. Nic bardziej nieprawdziwego. Możemy wyróżnić dwa, ewentualnie trzy rodzaje wyników w Google, które determinują pozycje domeny.

  • wyniki organiczne, są to naturalne wyniki wyszukiwarki. W nich pojawiają się pozycjonowane strony. To właśnie z nimi wiążą się oferty większości firm SEO.
  • linki sponsorowane, są to sztuczne rezultaty, które są umieszczane przez samą wyszukiwarkę. W nich widnieją strony internetowe firm, które decydują się płacić bezpośrednio Google. Jest to dość kosztowna opcja promocji domeny w sieci. Zaletą tej metody jest natychmiastowy efekt. Minusem wysoka cena za kliknięcie nawet do pięciu złotych.
  • mapy Google jest to ostatni rodzaj wyników. Do końca nie można ich jednoznacznie sklasyfikować. Z jednej strony należą do naturalnych wyników. Natomiast możliwość umieszczenia w nich domeny jest nie do końca jasna.

Znając już podstawowe rodzaje wyników, możemy przejść do wyboru fraz na jakie ma zostać przeprowadzone pozycjonowanie wybranej strony www. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem są krótkie frazy tj. drzwi, sklepy internetowe itp. Niestety takie słowa kluczowe są najdroższe i mogą dochodzić do kilku tysięcy złotych miesięcznie. Ten model promocji strony przeznaczony jest dla firm, które prowadzą działalność na globalnym rynku i zależy im na ogólnokrajowej reklamie. Inny rodzaj marketingu sieciowego to dobór miasta do wybranej frazy. Np.: drzwi Radom, strony internetowe Warszawa, projektowanie stron Radom. Taka opcja jest o wiele tańsza. Dobrze sprawdzi się we wszelkiego rodzaju gabinetach lekarskich, firmach działających na lokalnym rynku. W porównaniu do pierwszego rozwiązania przeważa stosunek cenowy do liczby wyszukań danej frazy w Google.

 

Modele rozliczeń

 

Ogólnie można przyjąć trzy rodzaje rozliczeń za pozycjonowane frazy dla każdej strony internetowej. Pierwszy z nich polega na stałych, ryczałtowych opłatach, które pobierane są co miesiąc. Jest to dobre rozwiązanie dla osób, które pragną promować swoją stronę internetową na wiele fraz. Taki model jest również stosowany w przypadku metody długiego ogona, która polega na pozycjonowaniu odpowiednich podstron serwisu. Minusem tej metody jest pobieranie stałej opłaty niezależnie od uzyskiwanych efektów. Drugi model rozliczeń za pozycjonowanie strony www to pobieranie opłat wyłącznie za efekty. Polecamy go dla stron www, które mają być promowane na małą liczbę fraz. Również dobrze sprawdzi się w przypadku dość ciężkich słów kluczowych. Plusem tego typu rozliczeń z klientem, jest fakt, że zleceniodawca płaci wyłącznie za efekty. Trzeci rodzaj płatności to rozbudowanie opłat za efekty. Bazowa opłata pobierana jest za wyniki z przedziału 8 - 10. Za wyższe pozycje doliczany jest % dodatek do ceny wyjściowej. Taki model doskonale sprawdzi się u osób, którym zależy na najwyższych pozycjach w Google. Jest to najkosztowniejszy sposób rozliczeń za pozycjonowanie stron internetowych.

Wróć do poprzedniej strony