Projektując stronę internetową nie zastanawiamy się nad jej promocją. Co jest dużym błędem. Już na etapie tworzenia strony www powinniśmy chociażby powierzchownie określić sposób jej reklamy w sieci. Niestety większość klientów, na tym etapie, mimo naszych sugestii nie chce określić hipotetycznych słów kluczowych, na jakie w przyszłości strona www będzie pozycjonowana w Google.
Czemu jest to tak ważne dla budowanej strony internetowej?
Celem tworzenia stron jest reklama firmy w sieci. Jeśli chcemy odnieść sukces w wyszukiwarkach powinniśmy na samym początku zadbać o odpowiednią konstrukcję strony internetowej. Oczywiście nie chodzi tu o jej funkcjonalność czy wygląd. Dobrze określone frazy, umożliwiają przeprowadzenie optymalizacji witryny. Tworzenie przyjaznych linków dla stron, to już obecnie standard. Warto w nich zawrzeć najcięższe frazy. Znając słowa kluczowe, jesteśmy wstanie tak przygotować projekt, aby zostały one uwzględnione. Dzięki temu Państwa domena uzyska lepsze wyniki w wyszukiwarkach.
Czy nie można zrobić tego później?
Oczywiście, że tak. Natomiast zazwyczaj wiąże się to z dodatkowymi kosztami, których klienci nie chcą ponosić. Co wtedy. Strony internetowe, które nie są w 100% zoptymalizowane pod wybrane frazy - np: strony internetowe Radom, mogą uzyskiwać gorsze wyniki. Oczywiście nie jest to regułą, ale jeśli myślimy o najwyższych pozycjach w Google należy o tym pamiętać.
Jak powinna wyglądać, dobrze zoptymalizowana strona internetowa?
Po pierwsze powinna zawierać unikalny tekst odpowiedniej długości. Kopiowanie tekstów z sieci jest złym pomysłem, który jest coraz bardziej karany przez nowy algorytm Google. Kolejny aspekt to odpowiednio dobrane meta tagi strony www. Powinny być w miarę krótkie i adekwatne do treści, które są zawarte na podstronach serwisu. Najważniejszym aspektem optymalizacje jest zadbanie o odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych, które powinny występować w nagłówkach H.
Czemu tak ważne są wysokie pozycje w Google?
Wg badań przeprowadzonych przez wyszukiwarkę, Internauci przeglądają dwie pierwsze strony wyników. Czyli rezultaty od pozycji dwudziestej. Pozostałe strony są pomijane. Poniżej została przedstawiona ilustracja, która obrazuje to zjawisko.
Dla frazy strony WWW Warszawa został przedstawiony rozkład wejść użytkowników na dane strony internetowe. Pierwsze pięć rezultatów jest odwiedzane najczęściej (około 80% użytkowników otwiera te linki - kolor czerwony). Kolejne odnośniki są już rzadziej odwiedzane przez internautów. Te witryny przez co drugiego użytkownika (około 40% - kolor zielony). Najmniej osób korzysta z linków sponsorowanych Google (około 10% - kolor niebieski). Znając już ten rozkład nie trzeba już przytaczać kolejnych argumentów, czemu tak ważna jest optymalizacja strony internetowej.