Mobilne strony internetowe to jeszcze nie jest standard w Polskim Internecie? Takie rozwiązania stosują duże firmy: Onet, Allegro. Nie brakuje również mobilnych stron, które zostały wykonane dla mikroprzedsiębiorstw.
Nasuwa się pytanie: czy mobilne strony www to już standard, a ich brak wynika z braku świadomości przedsiębiorców?
Odpowiadają na ten pytanie należy najpierw rozróżnić dwa często mylone pojęcia:
Po drugie trzeba poruszyć kwestię łącz internetowych i ich przepustowości w Polsce. Na koniec warto wspomnieć o specyficznym działaniu smartfonów i tabletów.
Często pojęcie strony mobilnej jest używane na równi z pojęciem strony responsywnej. Jest to niestety błąd. Mobilna wersja strony powinna się dopasowywać do rozdzielczości urządzenia, na którym jest wyświetlana. Więc spełniać założenia strony www, która jest responsywna. Są to jedyne podobieństwa między tymi pojęciami. Jeśli byśmy przytoczyli rozumowanie logiczne to strona responsywna zawiera się w zbiorze rozwiązań dedykowanych dla strony mobilnej. Natomiast strona responsywna to taka, która dopasowuje się do rozdzielczości ekranu.
Celem strony mobilnej jest:
Przykład strony mobilnej, która dopasowuje się do rozdzielczości urządzenia: m.transportchorego.pl
Najważniejsze czy tanie strony internetowe mogą posiadać wersje mobilne. Tak, proponujemy rozwiązania pakietowe: dwie strony w cenie 1700 zł netto. Strona standardowa oraz jej mobilna wersja strony. Korzystają one z jednej bazy danych, dzięki czemu można szybko zmienić treści i zdjęcia umieszczone na odpowiednich podstronach.